V prvomrade si treba ujasniť, či vôbec fan page na facebooku má pre vás zmysel. Ak robíte B2B a máte len firemných alebo veľmi špecifických klientov, potom do toho ani nechoďte. Špecifickou kategóriou sú firmy, ktoré majú "ťažký" produkt. Príkladom je firma predávajúca čerpadlá. Šli by ste do fan page v tomto prípade?
Máme dôkaz že to ide. Pozrite si túto page, ktorá sa zaoberá predajom a servisom čerpadiel a napriek tomu sme na ich page dostali 2.700 fanúšikov, z ktorých viac ako tretina aj aktívne komunikuje. Zatiaľ sa nedá hovoriť o predaji, ale určite si firma buduje veľmi pozitívny image a tých niekoľko desiatok tisíc ľudí, ktorých obsah tejto page zasiahne si meno firmy určite zapamätá. Dôkazom je aj naša ďalšia klientka, ktorá mi napísala, že až raz bude mať svoj doma, určite v ňom nebude chýbať čerpadlo od Belumi, lebo tú stránku proste robíme skvelo.
Je tu však jeden háčik. Ono to naozaj nie je zadarmo!
Ak chcete fan page robiť dobre, zaberie vám to veľmi veľa času. A čas vždy niečo stojí. Je jedno, či ide o čas vás, ktorý by ste mohli venovať niečomu inému alebo o čas, ktorý musíte zaplatiť niekomu, kto to robí za vás. Najväčšou chybou je však super rozbehnúť stránku a potom si uvedomiť, že to naozaj nie je lacný špás a prestať s ňou. My máme už 2 stránky, ktoré robíme napriek tomu, že už klient neplatí, proste nám je ľúto, aby "umreli".
A fan page viem doslovne umrieť v priebehu 2-3 týždňov. Na stránkach ktoré umreli už dávnejšie vidíme často veľmi negatívne reakcie od potencionálnych klientov, nakoľko sa nedočkali odpovede. Asi je celkom správne sa domnievať, že tento "potencionálny kliet" už danú firmu, či podnik v budúcnosti už nevyhľadá. Navyše v online svete hrozí veľmi rýchle pokazenie si mena zlými referenciami, ktoré zvyčajne putujú omnoho rýchlejšie, ako ako tie dobré. A čím lepšie bola stránka rozbehnutá a zavedená, čím viac ľudí na nej komunikovalo reálne o firme a jej produkte, tým viacerým môže táto komunikácia chýbať a tým horšie následné dopady sú.
Ďalším príkladom môže byť fan page freire photography, ktorá mala pred 9 mesiacmi viac ako 2 miliony zobrazení obsahu za mesiac. Vybudovanie tohto traffic samozrejme stále veľa úsilia. Stačilo sa stránke 3 mesiace venovať menej a klesla na 500.000
Napriek následnej veľkej snahe má takmer po roku už len 450 tisíc zhliadnutí mesačne. Nie je to škoda?
Týmto článkom som chcel len primäť každého k zamysleniu sa, či a ako do fan page vôbec investovať. Správne čítate investovať. Napriek názvu tohto blogu sme prišli k tomuto koncu. Dobrá fan page naozaj nie je lacná záležitosť.
Budeme sa tešíť, ak navštívite aj našu fan page a dáte nám svoj like. Keep in touch!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára