Často sledujem veľké nepochopenie facebooku zo strany podnikateľov. Chápem to, nepoznané sa ľahko odsúdi. Viacerí si časom urobili svoje osobné profily a to bol už len krok k tomu, aby chceli aj fan page pre svoju firmu.
Včera mi písal kamarát. "...prosím Ťa, pomôž mi, urobil som si fan page pre moju reštauráciu a je nejaká divná, ľudia vôbec nič nekomentujú..." Moja prvá otázka, koľko tam má fanúšikov, bola mierená presne. Mal ich tam 69 :) Viacerí si už vyskúšali urobiť firemné stránky a po zistení, že je to "divné a pokazené", ich nechali tak... aby im robili na facebooku zlé meno.
Prečo sa do toho vôbec pustiť. Veď je to celkom nebezpečné. Už som písal blog "Ak nie ste si istí, s biznisom na Facebook nelezte!", v ktorom som písal o úskaliach firemnej komunikácie na soc sieťach.
Čo je však nevyčísliteľnou výhodou je práve feedback.
Príkladom môže byť realitná kancelária, ktorá ani netuší, že má šialene zlé fotky nehnuteľností. Na ich webe im to klienti akosi nemajú ako povedať ani napísať. Radšej odtiaľ odídu. Na facebooku im to však povedia hneď. A tu sa z nevýhody po náprave môže stať obrovská výhoda, ktorá firmu môže dostať na míľové kroky pred konkurenciu.
Často nám v úplnom úspechu bránia maličkosti, ktoré vôbec nemusíme vidieť alebo môžeme mať na nich iný názor, ako väčšina. Avšak po vstupe na facebook sa ich dozvieme takmer ihneď. Je potom už len na nás, ako sa zachováme a čo s danou informáciou urobíme.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára