1. Interaktivita
- väčšina web stránok, ak nemáte rovno portál, beží ešte na zastaralom systéme web 1.0
- web stránka nie je interaktívna, väčšinou cez ňu nemôžete komunikovať a sledovať feedback
- naopak fan page na social mediach, hlavne na facebooku sú presne určené na komunikáciu
2. Správa
- web stránka môže plniť svoj účel aj bez aktualizácii, často je to hlavne firemná prezentácia
- obsah na facebook fan page je optimálne aktualizovať niekoľko krát do týždňa, takže pokiaľ nemáme miesto webu portál, bude pre vás správa fan page náročnejšia
3. Financie
- jednoduchá web stránka je pomerne lacná, rovnako ako fan page na facebooku
- fan page na facebooku je daná každému zadarmo
- avšak pokiaľ nemáte potrebné skúsenosti v marketingu a komunikácii na socialnych médiach a očakávate výsledky, odporúčam zveriť jej správu aj založenie odborníkom
- tak ako sofistikovaná web stránka s rôznymi možnosťami stojí niekoľko násobok, ako jednoduchá, rovnako aj fan page, ktorá má rôzne aplikácie a pútavú grafiku nemôže byť lacná. Treba si však uvedomiť, že na facebooku je dnes už takmer každý a infomácii je tam obrovské množstvo. Ak chcete upútať, je potrebné kvalitne zaujať. A to dnes zďaleka nie je jednoduché.
4. Účinok
- ak si odmyslíme špecialne a náročné databázové aplikácie na web stránkach, a budeme ich brať hlavne ako prezentačnú bránu, vieme si odsledovať, koľko návštevníkov nám na ňu z vonku zablúdi. Ak niekto hľadá informácie na googli, vždy ich dostane aj s informáciami o konkurencii.
- ak sa sústredíme na budovanie si komunity na facebooku, vieme pomerne rýchlo a mimoriadne účinne, s veľmi nízkymi nákladmi, vybudovať veľmi lojálnu komunitu, v ktorej môžu byť naši klienti, naši potencionálni klienti, ale aj verejnosť, ktorú naše produkty alebo služby proste zaujímajú.
- tipnite si, kde dokážete mať odozvu už za pár minút?
- aj konkrétne nám sa už podarilo vybudovať komerčnú fan page s mesačnou videnosťou obsahu na úrovni vyše 2.000.000 zobrazení, už po polroku s investíciou do 3.000 euro!
Web stránka by dnes mala slúžiť, ako kedysi pevná linka. Firma, ktorá ju nemá, nie je považovaná za serióznu. Web stránka by mala byť vašou prezentáciou pred svetom, pred klientmi. Môžu byť na nej aj náročné databázové aplikácie, ktoré je zbytočné a hlavne nebezpečné "vešať" inam na internet.
Facebook fan page je naopak vašou bránou pre komunikáciu so svetom. Najľahšie a najrýchlejšie pomocou nej môžete zhodnotiť účinok novej kampane, názor na nový produkt, či služby alebo aj celkovo na vašu firmu. Pomocou fan page si tvoríte image, vzťah s klientmi alebo verejnosťou. V tomto je komunikácia na social media nenahraditeľná.
Navyše fan page môže byť aj krásna a môže obsahovať veľa príťažlivých aplikácii, ako sú hry, či súťaže. Podľa mňa je teda minimálne rovnako dôležitá, ako web stránka. Dokonca ju môže dočasne aj plne nahradiť.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára